با سوهان هفت مغز بیشتر آشنا شوید

سوهان عسلی از جمله شیرینی های پر طرفدار در بین ما ایرانی هاست, به دلیل ترکیب بسیار عالی آجیل و عسل می توان آن را نوعی شیرینی آجیلی نامید.انواع مختلفی از سوهان عسلی در بازار موجود است و تنوع این نوع شیرینی بابت استفاده از انواع مختلف آجیلی است که در آن به کار می رود. شما می توانید با مصرف این نوع از سوهان روز پر انرژی و با نشاطی را آغاز کنید. مغز های به کار رفته در سوهان عسلی هفت مغز به عنوان یک میان وعده کامل تمام نیاز های بدن را به ویتامین ها و مواد مغذی تامین می کند. این نوع شیرینی عسلی ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن باعث رشد و تقویت سلول های مغزی در کودکان و بزرگسالان می شود.

سوهان عسلی هفت مغز معمولی کمالو از با کیفیت ترین مواد اولیه و با توجه به استاندارهای سلامت تهیه و تولید می شود و یکی از بسته بندی های پر طرفدار به شمار می آید. مواد اولیه به کار رفته دراین نوع از سوهان عبارتند از:

مغزیجات به کار رفته  : فندوق, بادام, خلال بادام زمینی, تخمه آفتاب گردان, شاهدونه, نخودچی , کنجد و عسل , گلوکز و زعقران جزء ترکیباتی است که در هر نوع از سوهان عسلی به کار می رود. بهتر است قبل از مصرف این شیرینی آجیلی با خواص مواد اولیه آن بیشتر آشنا شوید.

سوهان هفت مغز معمولی

سوهان هفت مغز معمولی

آشنایی با مواد غذایی هر مغز

فندق:

ارزش تغذیه ای فندق به قدری زیادی است که پزشکان معتقد هستند که مصرف آن از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند. بتاسیتوسترول موجود در فندق به شما کمک می کند تا کلسترول خون کاهش پیدا کند و باعث پیشگیری از سرطان سینه و پروستات می شود. فندق منبع خوبی از ویتامین های B1، B2 و B6  است که برای مغز مفید است و باعث خونسازی در بدن می شود. ویتامین E موجود در فندق باعث پیشگیری از سرطان می شود و با سلول های سرطانی مبارزه می کند. فندق دارای املاح فراوانی از جمله کلسیم, آهن, روی و پاتاسیم است. کلسیم که برای رشد و استخوان سازی مفید است، آهن باعث خون ساز می شود، روی برای هومون های جنسی مفید می باشد و پتاسیم باعث تحریک سیستم عصبی  و عضلانی می شود.

بادام:

مصرف بادام باعث کاهش چربی های غیر اشتباع می شود, سموم را از بدن دفع می کند و همین مسئله خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد, باعث کاهش قند خون شده و مصرف آن به بیماران دیابتی توصیه می شود. بادام منبع غنی کلسیم و فسفر است که برای استخوان سازی بسیار مفید است و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. مصرف بادام باعث کاهش وزن می شود. آنتی اکسیدان موجود در بادام به بدن کمک می کند تا با رادیکال های آزاد مبارزه کند و این ماده برای پوست بسیار مفید است.

بادام زمینی:

بادام زمینی دارای مواد مغذی بسیار خوبی  از جمله بیوتین، نیاسین، فولات، منگنز، ویتامین E، تیامین، فسفر و منیزیم است که هر یک این مواد برای سلامت ذهن و جسم هر فردی مفید است.

تخمه آفتابگردان:

تخمه آفتاب گردان منبع غنی از آنتی اکسیدان است که برای سلامت بدن بسیار پر فایده است. این تخمه با توحه به خواصی که دارد ضد سرطان است و به بدن در پیشگیری از سرطان کمک می کند. فیبر موجود در این تخمه به افرادی که دچار مشکلات روده ای هستند کمک بسیار می کند.

شاهدونه:

شاید کمتر در مورد خواص شاهدانه شنیده باشید ولی این دانه ها دارای خواص ارزشمندی هستند. شاهدانه منبع خوب اسیدهای چرب ضروری و اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن است.

نخودچی:

نخود چی  فیبر زیادی دارد و این فیبر برای صفرا بسیار مفید است. سرشار از منگنز است که از آنتی اکسیدان دفاع می کند و باعث تولید انرژی می شود. نخود چی منبع غنی آهن است به طوری که پزشکان به کودکان و خانم مصرف آن را توصیه می کنند.

کنجد:

ارزش غذایی کنجد به قدری زیاد است که از آن به عنوان دانه سلامتی یاد می کنند. کنجد دارای مواد معدنی  بسیار مفید از جمله آهن، منگنز، کلیسم، مس  و روی است. و ویتامین های B1، B3، B3و B9 را در خود دارد . مصرف کنجد باعث کاهش قند خون و فشار می شود و برای سلامت قلب و پیشگیری از سرطان بسیار مفید است.

حالا که با خواص مغزیجات به کار رفته در سوهان عسلی هقت مغز آشنا شدید بهتر است با مواد اولیه دیگر که در تمام سوهان عسلی ها به کار می رود نیز آشنا شویم.

عسل:

همان طور که همه می دانیم عسل خواص فراوانی دارد که به عنوان داروی گیاهی نیز از آن یاد می کنند و در طب سنتی به مصرف آن تاکید شده است. عسل فشار خون را تنظیم می کند، باعث التیام سوختگی و زخم می شود. آنتی اکسیدان موجود در این خوراکی شیرین برای سلامت قلب بسیار مفید است و از حملات قلبی جلوگیری می کند و همچنین در پیشگیری و بهبود سرطان تاثیر باورنکردنی از خود نشان می دهد.

زعفران:

زعفران را همه به طلای سرخ می شناسند و یکی از دلایل نام گذاری طلا بر روی آن خواص فراوانی است که درون خود دارد. این گیاه سرخ رنگ از بروز افسردگی جلوگیری می کند ، باعث تسکین درد های شکم می شود، دارای خواص ضد سرطانی است، قند خون را کاهش می دهد، برای درمان آسم ، بیماری های تنفسی و بی خوابی نیز مفید است.

حال که با خواص مواد تشکیل دهنده  سوهان عسلی هفت مغز آشنا شدید می توانید، این شیرینی خوشمزه را همراه با چای به جای قند و آبنبات استفاده کرد. سوهان هفت مغز کمالو از بهترین مواد اولیه تشکیل شده است و در بسته بندی بسیار شیک با ابعاد 3.5*27*31 عرضه می شود. شما می توانید از این محصول علاوه بر مصرف شخصی به عنوان هدیه نیز استفاده کنید تا دوستانتان  نیز از خواص بی نظیر این سوهان بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *