با پولکی بیشتر آشنا شویم

یکی از سوغات معروف شهر اصفهان پولکی است. البته در سال های اخیر پولکی را در تمام شهرها و حتی خانه ها نیز درست می کنند. پولکی را می توان یک نوع آبنبات دانست. زمانی که اولین بار پولکی درست شد چون هم به صورت گرد و نازک بود و شباهت زیادی به سکه که پول رایج آن دوره بود داشت نام پولکی به خود گرفت.

پولکی جایگزین مناسبی برای قند و آبنبات است,  این نوع آبنبات قند کمتری دارد و قند خون را بالا نمی برد برای دندان ها کمتر ضرر دارد بسیار طعم خوشمزه و دلچسبی دارد.

معرفی انواع پولکی

پولکی دارای انواع بسیار متنوع می باشد. شما می توانید با رنگ و طعم مختلف پولکی تهیه کنید.

پولکی به سه نوع اصلی تقسیم بندی می شود : ساده , غیر ساده و طعم دار

پولکی ساده:

یک مخلوط پخته شده اصلی است.

پولکی غیر ساده:

یک مخلوط پخته شده از مواد اصلی است و مواد دیگری از جمله پودر نارگیل, مغز پسته, زرشک, مغز بادام درختی و زمینی, لیموترش یا لیمو عمانی, وانیل و … به آن اضافه می شود.

معرفی انواع پولکی

معرفی انواع پولکی

پولکی طعم دار:

این نوع پولکی از مخلوط مواد اصلی به همراه طعم مجاز خوراکی به دست می آید.

البته می توان پولی غیر ساده را با نوع طعم دار مخلوط کرد و می توان در مواد اولیه از تکه های میوه هم استفاده کرد.

مواد تشکیل دهنده پولکی

مواد اصلی برای تهیه پولکی:

  • شکر
  • آب
  • ایدهای آلی مجاز خوراکی

مواد اختیاری:

  • انواع مغزیجات
  • زعفران
  • پودر لیمو ترش
  • وانیل
  • کنجد
  • طعم دهنده های مجاز خوراکی

روش تهیه پولکی در خانه

ابتدا شکر را با آب مخلوط می کنید و به مدت 45 دقیقه روز گاز قرار می دهید و جازه می دهید بجوشد. زمانی که مواد شما قوام امد می توانید مواد غیر اصلی از جمله مغزیجات یا تکه های میوه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه بجوشد, بعد مواد به اندازه یک سکه روی  سینی میریزید و اجازه می دهید سرد شود.

روش تهیه پولکی در خانه

روش تهیه پولکی در خانه

نکته : موادی که برای هر پولکی ریخته می شود نباید زیاد باشد حجم مواد کم باشد به طوری که یک لایه نازک ایجاد شود و در آخر پولکی شکننده به دست آید.

پولکی غیر ساده بسیار مفید است و دارای خواص فراوانی است. اگر کودک شما مغزیجات یا میوه نمی خورد می توانید از پولکی هایی که این مواد را دارند استفاده کنید. در صورتی که تهیه پولکی برای شما سخت و زمان گیر است می توانید به راحتی از سایت سوهان عسلی کمالو، پولکی خود را سفارش دهید و به راحتی آن را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *