با خواص سوهان این شیرینی خوشمزه بیشتر آشنا شویم

سوهان یکی از شیرینی جات خوشمزه و مقوی کشور ما ایران است. بیشتر افراد فکر می کنند که سوهان تنها مختص شهر قم است ولی امروزه در سراسر کشور انواع سوهان تولید می شود و سوهان مشهد نیز یکی از پر آوازه ترین نوع سوهان می باشد.

این شیرینی خوشمزه دارای خواص بسیاری است. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با خواص سوهان بیشتر آشنا کنیم. امیدوارم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ترکیبات سوهان

سوهان دارای انواع بسیاری است و مسلما ترکیبات به کار رفته در انواع آن نیز با یکدیگر متفاوت است. البته یک سری مواد به انواع مواد اصلی این شیرینی به شمار می آیند که دارای خواص بسیار ارزشمندی هستند.

آرد گندم

گندم یکی از پر استفاده ترین و سودمندترین غلات در جهان به شمار می آید. تحقاقات انجام گرفته بر روی گندم نشان می دهد که مصرف آن خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد و قند خون را در افرادی که دچار این مشکل هستند تنظیم می کند. خوشبختانه در طی فر آیند گندم به آرد خواص آن تغییر نمی کند. به همین دلیل مصرف آرد گندم نیز طرفداران بسیاری نسبت به دیگر آردها دارد. گندم و آرد آن از عناصر کاتالیزور, نمک های معدنی, کلسیم, منیزیم, پتاسیم, گوگرد, کلر, منگنز, ید , روی , انواع ویتامین B  , E و … تشکیل شده است.

آرد گندم

آرد گندم

مصرف آرد گندم به شما کمک می کند تا کم خونی, کمبود مواد معدنی را در بدن از بین ببرید و با سرطان سینه, سنگ صفرا, چاقی , سستی,  مشکلات دوران بارداری و شیردهی را درمان کنید.

جوانه گندم

جوانه گندم از جمله مواد اصلی تولید سوهان می باشد که دارای خواص فراوان است. از جمله مهم ترین ویتامین موجود در این جوانه ویتامین A است که باعث افزایش قوه بینایی شده , سرعت رشد کودکان را افرایش می دهد و برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است.

جوانه گندم

جوانه گندم

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ دارای مواد مغذی و ویتامین های بسیار است . هر زرده تخم مرغ دارای 7 ویتامین اصلی B6 ، B، B12 ،A ،D ،  E و K است.

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ

کره حیوانی

در زمان پخت سوهان درجه یک از کره حیوانی استفاده می شود که دارای خواص بسیاری است از جمله این خواص می توان به تقویت سیستم ایمنی ,  خواص ضد سرطانی, درمان سوختگی و مقوی چشم اشاره کرد.

زعفران

کم تر کسی در مورد زعفران و خواص آن نشنیده باشد. از جمله خواص این گیاه پر عطر و خوش طعم می توان به تسکین دهنده درد, تحریک سیستم اعصاب ، خون سازی, تقویت قوای جنسی, تصفیه کننده کبد, رفع سرفه, پاک کننده کلیه و مثانه, آرام بخش و … اشاره کرد.

زعفران

زعفران

هل

هل دارای خواص باورنکردنی بسیاری است که می توان به بهبود سلامت پوست و مو, درمان سکسکه و گلودرد, مبارزه با افسردگی و … اشاره کرد.

در این مقاله سعی کردیم تا شما به صورت خیلی کلی با خواص سوهان آشنا کنیم. ما در فروشگاه سوهان عسلی کمالو از بهترین مواد اولیه انواع سوهان را تولید می کنیم و یکی از بهترین و معروف ترین نوع سوهان مشهد را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *